Bu Blogda Ara

9 Mart 2011 Çarşamba

Öğretim Tasarımının Tarihsel Gelişim Süreci

Kökleri 1920’lere dayanan ancak II. Dünya Savaşı ve sonrasında kullanımı ivmelenen öğretim tasarımı kavramı Gagne, Briggs, Flagan gibi psikologların bilgilerini sistematikleştirerek öğretim amaçlı kullanmaları ile başlamaktadır. Bu psikologlar savaş süresince ordudaki askerlere verilen eğitimler sırasında geliştirdikleri çeşitli yöntemler ile öğretim tasarımının temelini atmışlardır.
İlk Dönem (1920-1940)

Medya olarak görünen Öğretim Teknolojisi

1960 ve 1970’ler

Süreç olarak görünen Öğretim Teknolojisi

1990’lar

Süreç olmanın ötesinde görülen Öğretim Teknolojisi

Yeni Dönem (1990 sonları)

Medya, Sistematik Öğretim Tasarımı ve Performans Teknolojisinin rolünü kabul etme

Yakın Dönem (2000’li yıllar)

Öğretsel Tasarım ve Teknoloji

Geçmişi 30-40 yıla dayanan öğretim teknolojileri farklı dönemlerde çeşitli şekillerde tanımlanmıştır. Son yıllarda ise bu tanım performans teknolojileri ve öğretimsel olmayan unsurlarında sürece katılması ile “Öğretim Tasarımı ve Teknolojileri” olarak evrilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder