İhtiyaç değerlendirmesi süreci dört işlevi yerine getirir:
- Belli bir çalışmayla ilgili ihtiyaçları belirler, başka bir deyişle, hangi problemlerin performansı etkilediği bulunur.
- Önemli ihtiyaçlar belirlenir. Bunlar önemli ve çalışmayı ya da eğitimsel ortamı bozan problemlerdir.
- Ne tür bir müdahale yapılacağının belirlenmesinde öncelikleri oluşturur.
- Öğretimin etkisini değerlendirmek için veri tabanı oluşturabilir.
İHTİYAÇ = BEKLENEN KOŞULLAR – VAR OLAN KOŞULLAR
İhtiyaç, beklenen ile var olan koşullar arasındaki fark olarak tanımlanabilir.
Öğretim tasarımcıları, mevcut performansın beklenen performansa ulaşmadığı durumlarla ilgilenir.
İhtiyaç Türleri ve Veri Kaynakları
İhtiyaç değerlendirmesi, planlanması ve düzenlenmesinde 6 ihtiyaç türü (Burton & Meril, 1991) kullanılır. Bunlar, tasarımcılara toplanacak bilgi türünü belirleme ve ihtiyaçları sınıflamada bir araç olarak yardımcı olur.
Normatif İhtiyaçlar
Karşılaştırmalı İhtiyaçlar
Hissedilen İhtiyaçlar
İfade Edilen İhtiyaçlar
Önceden Tahmin Edilen ya da Geleceğe İlişkin ihtiyaçlar
Acil İhtiyaçlar
Ben Iowa City, ABD'de bulunan Iowa Lutheran Hastanesi'nden bir temsilciyim, hastanede yönetimin internette nasıl çalıştığını ve bu yıl insan organlarını alıp satması için tekrar başladığımızı ilan etme fırsatını verdim. Böbrek, Bu teklifle ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-postadan bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin: Bağışçılarımızı iyi bir miktarda parayla ödüllendiriyoruz ve Organlarda uzmanız Cerrahide ve donör olarak risk yok o.
YanıtlaSilVe bu bizim e-postamız:
iowalutheranhospital@gmail.com
Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.