George A. Miller
İş Analizi
Öğretim tasarımı sürecinde kullanılan iş analizi, öğrencilerin öğrenme ortamlarında nasıl hareket edeceklerini bildiklerini düşündüğümüz öğrenme sürecini analiz eden ve açıklığa kavuşturan süreçtir.
İş Analizinin Amacı
Kazanımların belirlenmesi,
Öğrencilerin çaba harcayacağı görev ve alt görevlerin ayrıntılı biçimde belirlenmesi ve açıklanması,
Görevi (işi) biçimleyecek olan bilgi türünün (declarative, structural, procedural) belirlenmesi,
Öğretimsel gelişime uygun öğrenme çıktılarının belirlenmesi,
Görevlerin öncelik ve sıralamasının belirlenmesi,
Uygun medya ve öğrenme ortamlarının seçilmesi,
Performans değerlendirme ve değerlendirmenin yapılandırılması.
İş Analizi Nasıl Yapılır?
Jonassen’a göre iş analizi beş farklı fonksiyonu içerir:
Kazanımlara göre işlerin sınıflanması
İş envanteri - işlerin belirlenmesi / işlerin bir listesinin yapılması
İşlerin seçilmesi – işlerin önem sırasına konulması ve öğrenme için eğer yapılacak iş çok ise uygun ya da yapılabilir olanların seçilmesi
İşlerin ayrıştırılması – iş ya da hedef bileşenlerinin tanımlanması ve betimlenmesi
İş ve alt işlerin sıralanması – iş ya da alt işlerin öğrenmeyi destekleyecek şekilde sıralanması.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder