Kısaca okulda öğrenme kuramı yada tam öğrenme modeli, ek zaman ve öğrenme olanakları sağlandığında, hemen hemen tüm öğrencilerin okulda öğretilmek istenen tüm yeni davranışları öğrenebileceğini ileri sürmektedir.
Blooma göre insanlar arasındaki öğrenme düzeyi farklılıklarının temel nedeni; doğuştan getirilen özellikler olmaktan çok okullarda ki öğretme öğrenme özellikleri ve diğer çevresel etkenler olduğu gözlenmektedir.
Okulda öğrenmeyi bir çok etken etkilemektedir. Bunların bir bölümü, zeka, öğretmenin kişilik özellikleri, ailenin sosyo-ekonomik statüsü gibi öğretme-öğrenme süreçleri ile doğrudan değiştirilemeyecek etkenlerdir.
Diğer bir bölümü ise; öğrencinin ders ile ilgili ön öğrenmelere; ilgisi , tutumu, başarılı olabileceğine ilişkin inancı, öğretim hizmetinin niteliği, gibi okullardaki öğretme-öğrenme süreci yolu ile değiştirilebilir değişkenlerdir.
Bloomun tam öğrenme kuramına göre;
• Bu modelde öğretim sürecindeki zaman esnektir.
• Öğrenmede kalıcılığı sağlamak için sürekli dönüt sağlanmalıdır.
• Öğrencilerin bireysel farklılıkların dikkati alınmalı ve bu farklılıklara uygun etkinlik ve yöntemler uygulanmalıdır.
• Bu modelde öğretmen, öğrenme ortamını oluşturan çevreyi düzenleyen farklı yöntemlere uygulayan bir rehber konumundadır.
• Öğrencinin etkin katılımı önemlidir.
• Modele göre bir ünite tam öğrenmeden diğerine geçilmemelidir.
• Öğretim sürecinde ip ucu, pekiştirme, dönüt ve düzeltmeler etkin olarak kullanılmalıdır.
Tam öğrenme modeline göre öğrenme ürünlerini etkileyen faktörler
• Öğrencinin, yeni kazandırılacak hedef davranışları öğrenebilmesi için gerekli olan ön öğrenmelere sahip olma derecesi
• Öğrencinin, kendisini öğrenmeye verme, öğrenmeye istek ve ihtiyaç duyma, öğrenme için çaba harcama derecesi.
• Uygulamaya dönüşen haliyle öğretim, öğrencinin ihtiyacına uygun olma onun için anlamlı etkili ve yeterli olma derecesi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder