Bu Blogda Ara

27 Şubat 2011 Pazar

GAGNE'NİN ÖĞRETİM DURUMLARI BODELİ

Gagne ye göre öğrenme yalnız dış etkilerle değil, iç etkenlerin de etkisi ile oluşmaktadır. Öğrenme sürecinde etkili olan iç etkenlerin belli başlıları öğrenenin daha önce öğrenmiş olduğu bilgiler, zihinsel beceriler ve bilişsel stratejilerdir.
Gagne bunlara kişinin duyuşsal özelliklerini de eklemiştir. Bunlar ilgi, tutum ve değerlerle ilgili olan duyuşlardır.
Gagne öğrenmede iç etkenlerin rolünü ortaya koyması yanında öğretmenler için çok yararlı olabilecek yeni görüş ve ilkeler de geliştirmiştir. Bunlar
• Gagne ye göre birbirinden farklı öğrenme ürünleri vardır. Öğretme sürecinde hangi tür öğrenme ürünlerinin kazandırılacağının önceden bilinmesi öğretim işinin planlanmasını kolaylaştırmaktadır.
• Öğrenme birikimli bir süreçtir. Yeni öğrenmeler daha önceki öğrenilmiş bilgi ve beceriler üzerine inşa edilmektedir. Örneğin öğretmen bir ilkenin öğretimi ile ilgileniyorsa öğrencilerin söz konusu ilke ile ilgili kavramları bilip bilmediklerini kontrol etmek zorundadır.



GAGNENİN ÖĞRENME KATAGORİLERİ(ÜRÜNLERİ
1. Dikkat etmek
2. Öğrenmenin amaçları hakkında bilgi toplamak
3. Daha önceki öğrenilenleri hatırlatarak uyarmak
4. Yeni uyaranları sunmak
5. Öğrenmede rehberlik etmek
6. Performansı ortaya çıkarmak
7. Geri bildirim vermek
8. Performansı değerlendirmek
9. Akılda tutmayı ve bilgi transferini geliştirmek

• Gagnenin getirdiği yaklaşım, öğrenme sürecinin en sonunda ulaşılacak hedeflerden başlayarak geriye doğru gitmek sureti ile öğretimin planlanmasını sağlamaktadır.
GAGNENİN ÖĞRENME PRENSİPLERİ

 Farlık öğrenme hedefleri için farklı öğretimler gerekir.
 Öğrenme ortamlarını oluşturarak öğrenmenin öğrenen üzerinde gerçekleşmesi sağlanmalıdır.
 Her öğrenme sonucu için özel öğretim işlemleri yapılmalıdır.
 Öğrenme sıralaması, zihinsel becerileri ve öğretimin mantıklı bir sıraya konulması için gereklidir.
Kaynak: Data yayınları KPSS kitabı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder